Přihlášení

TOPlist

Historie Kotvy
Splutí Salzy, Rakousko 20.-22.5.2011
Účastníci: Klasik, Sopťa, Medvěd, Vendy, Žabák, Vlčice, Mour, Bodlina, Michal, Radim, Tibor, Kašpárek, Kody, Rybka, Rosnička, Karol, Mourek, Ježek a hosté Zdeněk, Jirka, Olda a Pajda.

V pátek byl sraz v 16 hodin v loděnici. Byl to celkem fofr. V pracovní den včas skončit, dobalit a hurá na vodu. Ale vyšlo to. Telefon mi stále zvonil, ale tak nějak jsem to pak utlumil. Protože jsme jeli celkem plný, tak jsme bagáž museli dát k Mourovi do tranďáka, kde ostatně skončily i všechny lodě. Měli jsme kromě kajaků jen Baraky a tak to šlo.
V koloně jsme pak vyrazili směr Dolní Dvořiště (přechod do Rakouska). Před Dvořištěm jsme zastavili na přestávku, obsluha v motorestu nebyla nic moc. Napřed jí trvalo než vůbec přišla a pak paní neměla drobný nazpět. No holt jsme se jí netrefili do nálady.
Jak tak kecáme a svačíme, tak vidíme, že se blíží Ježci. Klasik s Mourek zuřivě gestikulovali do silnice a Michal v zápětí auto otočil a vrátil se k nám. Po chvíli jsme pokračovali všichni směr kemp Wildalpen, který se stal do neděle naší základnou. Do kempu jsme dorazili před jedenáctou večer a tak to ještě šlo. Postavili jsme stany a za chvíli šli spát.

Sobota:
úsek: Wildalpen - pod soutěsku k lesnímu parkovišti v Palfau
stav: 111-140cm - hodně málo vody (ale za to krásná technická místečka)
obtížnost: WW II - III
posádky:
K1: Klasik, Vlčice, Bodlina, Michal, Kašpárek, Kody, Rosnička, Zdeněk
C1: Sopťa
C2: Medvěd - Ježek, Mour – Mourek, Radim – Tibor, Olda - Jirka
C3: Žabák - Karol - Rybka
Převozník: Vendy

V sobotu ráno, po probuzení, nám Klasik (coach výpravy) sdělil, že na vodu se jede v 10:00. A tak jsme po deváté ranní začali foukat Baraky. Vodáckej pánbůh vymyslel elektrická foukátka a tak u pumpy člověk nemusí cvičit hned jak smyslů zbavenej. Najednou koukám – po silnici v kempu, kde jsme zrovna foukali Baraky, si to šine teréňák místního správce. Volám na Kodyho, aby si trochu pofackoval svoje barakové ležení, aby mu na nic nevjel. Kodymu se ale při poklízení z kapsy vykutálela lahev se šťávou, kterou si chtěl vzít do lodě. A jak to tak bývá, flaška si tu šinula rovnou pod přední kolo teréňáku. A bác. Auto lahev přejelo, od lahve se oddělilo dno a šťáva letěla rovnou na Medvědovo auto, kde byli opření u otevřených zadních dveří Klasik, Medvěd a Vendy. Šťáva zasáhla naplno Klasika a zbytek vletěl Medvědovi do auta. No situace k popukání – no alespoň pro někoho. Válel jsem se smíchy po zemi. Klasik se ošplouch v řece Salze a zvolal na Kodyho: „Ty už budeš pít jenom čistou vodu!“. No prostě prča.
V 10 jsme vyrazili na vodu a někteří jsme začali hned u kempu místním válečkem. Při plavbě byla krásná čisťounká voda, připadal jsem si, že pádluju v bazénu – jak to bylo čistý. Celý kaňon a pak soutěska se ukazovaly v celé kráse, no prostě nádherná příroda. Obtížnost řeky byla krapet těžší než jsme (nebo alespoň většina zvlášť) zvyklí. Ale dalo se to. Medvěd přesvědčil Kodyho, aby zkusil jet na kajaku. Kody tedy jel na Žabákovo Špuntovi, před Kodym tímto smekám. Je to statečný malaďec. I když v jednom vrácáku mi Kody tak trochu kamarádsky sdělil: „Žabáku, právě jsem se asi podělal.“ Ale zvládl to bez ztráty kytičky. Několikrát zaplaval Michal a jednou Bodlina. Vzhledem k tomu, kolik mají dosud na kajaku najeto, tak super výsledek. Obdivoval jsem i Fíďu s Otou na americe. Převoznice Vendy několikrát po trase zastavila a fotila nás. My se kromě pádlování věnovali také skákání z připravené lávky. Typuju to tak na 5 metrů výšky. Někteří jsme měli trochu větříky ze závěrečné soutěsky, ale nakonec to bylo v poho a moc pěkný. Prostě super den a vynikající řece. Nikdo po cestě nekvičel a Kotvácký dorost (schválně píšu dorost, protože mazánek s námi žádný nebyl) se projevil dosti houževnatě a stále držel partu. A to je fajn.
Na výstupní stanici pod soutěskou jsme dotahali lodě k autům a frčeli do kempu. Po večeři někteří odpočívali a někteří šli pokořit kopec s krásným křížkem a letitý rekord Kotváků v čase potřebném k výstupu.
Večer jsme ještě někteří šli navštívit místní hostinec a dali jeden nebo dva weissbiery. V kempu Klasik se Zdeňkem zahráli na kytaru a tak jsme si i zazpívali.
Protože z Karol jsem kroniku nedostal a ještě týden po Salze je prošitá, tak
sepsal Žabák

Neděle:
úsek: soutok Salzy a Lassingu - pod soutěsku k lesnímu parkovišti v Palfau
stav: 119-133cm - hodně málo vody (pořád krásná technická ještě více kamenitá místečka)
obtížnost: WW II - III
posádky:
K1: Klasik, Vlčice, Bodlina, Michal, Kašpárek, Rosnička, Zdeněk
C1: Sopťa
C2: Kody – Medvěd, Rybka – Žabák, Mour – Mourek, Tibor – Radim, Olda – Jirka
Převozníci: Vendy, Karol a Ježek

V neděli ráno jsme se probudili do slunečného rána. Kašpy našel ve stanu na stěně ještěrku a tak budil Rosňu s oznámením, že spí s ještěrkou, až se z toho lekla. Snídani si dělal každý kdo co měl nebo kdo komu co dal. Při tom jsme popřáli Klasikovi k narozeninám a Žabák mu dal přání na pohledu. Po snídani jsme si začali vyklízet a balit stany. Velký nový oddílový stan mi pomáhali balit Medvěd s Mourem, ale nějak se nám nedařilo vše dostat do malého obalu. Medvěd říkal, že nechápe proč ty obaly nedělají větší alespoň jako loďáky. Klasik při tom vybral naše průkazky ČSK pro případnou slevu a šel zaplatit kempovné. Mezi tím co dospělí hráli kotváckej pokr s Eury tak my jme hráli frisbee. Po naložení všech věcí do aut jsme jeli k začátku dnešní plavby a to na soutok s Lassingem. Než řidiči převezli auta tak jsme odnesli lodě a materiál k Salze, dofoukli vzducholodě, převlíkli se do hydra a pak jsme si čekání zkracovali blbnutím ve vodě a hledáním hezkých kamínků. Před vyplutím Medvěd vyhlásil společné foto a Žabák, že se na vzducholodích prohodí posádky a tak jsem po včerejší plavbě na kajaku kormidloval i vzducholoď i když na začátku se mi moc nechtělo, ale pak už mě bavilo Medvěda koupat ve vlnách. Kousek po proudu na nás čekala Vendy s Karol a Ježkem a fotila nás. Klasik toho hned využil a snažil se vylést z kajaku, aby si protáhl nohy. Pak jsme dojeli ke skákacímu můstku a někteří si šli stejně jako v sobotu zaskákat. Plavba rychle ubíhala asi protože dnes zatím nebyli žádní plaváčci a tak za chvilku jsme byli u schodů kde byla sváča. Na přítoku potoka byla obrovská stavidla pod silničním mostem. Vendy jsme dali všechny odpadly od svačiny a pokračovali na poslední úsek plavby do soutěsky. Hned pod schodama byla velká vlna a tak se Medvěd pokoušel všechny vyfotit, ale na pohybující se lodi ve vracáku se mu to moc nedařilo. Asi v polovině soutěsky ukázal Medvěd ostatním skákací místo a tak si ho hned někteří vyzkoušeli. Pak si Medvěd leh do baraky a Já se ho snažil vést do co největších vln co tam byli. Těsně před cílem se ještě stihnul cvaknout Michal v rozhraní. Když jsme dorazili k vysedacímu místu tak jsme se postupně poshazovali do vody a začali odnášet lodě na parkoviště k autům. Po převlečení, sváče, sbalení a naložení lodí jsme vyrazili zpět k domovu. V poslední vesnici v Rakousku vzali řidiči naftu a další zastávka byla v Českých Budějovicích v Globusu na zmrzlinu a večeři. Na klubovně jsme uklidili věci na svá místa, přeložili bagáž do aut z transita a jeli domů.
Zapsal Kody

V sobotu v podvečer přesvědčil Medvěd nejen mládež, aby pokořili před 4 roky kotvácký čas výstupu ke křížku na Mitterberg 978 m.n.m. z kempu pod Wildalpenem 592 m.n.m. což je cca 386 výškových metrů.

Výstup na Mitterberg - 21.5.2011:
Kašpy 20,53 min., Tibor 21,45 min., Sopťa 24,58 min., Kody 29,53 min., Medvěd 31,41 min., Rosňa 41,22 min., Rybka 42,40 min., Ježek 44,50 min., Radim 45,04 min., Mourek 45,10 min., Karol 45,22 min., Mour 45,22 min. (doprovázel, psychicky podporoval a jistil s Radimem a Bodlinou nejmladší účasníky výstupu), Bodlina 45,53 min..
Výstup na Mitterberg - 19.5.2007:
Čert a Zagro 23 min., Medvěd a Pískle 32 min., Žíža cca 35 min., Raple 39 min.
Doplnil Medvěd

Fotogalerie - , videa - 113 MB , skoky do vody -

Komentáře
1 | Soptík dne 26.05.2011 00:04:37
Tak to teda ne - já jsem na žádném K1 nejel !!! Angry
Asi vám to opravim ... Smile
2 | admin dne 26.05.2011 00:13:55
Jinak 386 výškových metrů - to je srovnatelné s 15. nejvyšší budovou na světě CITIC Plaza v Číně, která má 391 metrů a 80 pater...
3 | Medved dne 26.05.2011 08:54:04
no dobrá, opraveno...
4 | Bodliny dne 30.05.2011 07:08:30
moc hezká kronika a Karol se nedivím, Ježek byla do čtvrtka taky k nepoužití (sváděla boj s nějakýma bacilama a statečně je přeprala), v pátek jsme prožily spolu půl noci v kostele a víkend na farmě jí dal zabrat.....ale třeba ten domácí biochleba,co přivezla,byl výtečnejWink
před holkama a hlavně před Kodym smekám, je to bourák a zasloužil by si kotvičku odvahy