Přihlášení

TOPlist

Historie Kotvy
Mže - 8.10.2011
Účastníci: Klasik, Medvěd, Vendy, Žabák, Vlčice, Mour, Lída, Bodlina, Michal, Kašpy, Kody, Rybka, Davoš, Karol, Mourek, Hobit, Ježek, Martina a Pajda

V sobotu ráno jsme se sešli na klubovně a začali jsme nakládat lodě a pádla. Potom jsme vyrazili směr Tachov. Za Tachovem u vjezdu k hrázi vodní nádrže Lučina jsme se zaregistrovali, zaplatili splutí a odjeli pod hráz. Tam jsme se rozdělili na ty co chtěl jet 2x hořejšek a na ty co chtěli jet jen jednou. Ti co jeli 2x tak se začali rychle převlékat a šli hned na vodu.
(Jeli Klasik, Kašpy, Bodlina, Michal, Pája na kajacích a Medvěd singloval ameriku. Hned na začátku za mostem v zatáčce natlačili Medvěda do břehu splouvající vodáci na otevřených kánoích, kteří evidentně moc svoji loď neovládali což jsem poznal při pohledu na háčka, který držel pádlo jako měchačku a jeli vpřed jako buldozer. Za chvilku jsme si všichni skočili první jezík a kousek pod ním už byl silniční most ve Světcích, před kterým jsme vylejzali. Klasik zajel do ústí Bílého potoka, ale jen na chviličku protože byl studený a tak popojel do teplé vody Mže ohřáté v nádrži Lučina. Tam jsme čekali, až řidiči převezou auta. Kolem jdoucí lidé v zimních bundách nevěřícně koukali na Kašpyho, který tam stál ve vodáckém a v kraťasech a to byli tak cca 4 stupně celsia. No mládí asi hřeje :-) Když pro nás přijel Mour s tranďákem tak jsme dali lodě na vlek a místo gumycuků drželi lodě Klasik, Medvěd a Kašpy, ostatní jeli v tranďáku. No takhle rychle jsme ještě nikdy navázáno neměli. Za chvilku jsme byli pod hrází, šup na vodu i s Mourem a Mourkem, kteří jeli na „Škodovce“ – otevřené tydře. Za chviličku jsme se sjeli s ostatními pod vedením Žabáka a Vlčice) – doplnil Medvěd
Ti co chtěli jet jen jednou tak po převlečení do hydra zůstali v tranďáku, protože pršelo. Po chvíli jsme viděli za závorou přijíždět bílé teréní auto od povodí Vltavy, zvedl závoru, ale nemohl projet. Začal si povídat s Vlčicí a za chvilku přijeli řidiči co převáželi auta a Mour tak hned přeparkoval. Potom jsme hned začali nosit lodě k vodě a Žabák když nám pomohl zašprajdovat tak nám řek ať jedeme za Vlčicí. U Vlčice jsme přistáli a čekali než dojede Žabák s Karol na topoduo a amerika na které jela Martinka s Ježkem. Pokračovali jsme dál. První jel Žabák, pak amerika s holkama, ostatní (Rybka s Davošem na kajacích a Kody na Sopťovo singlu Emilce) a na konci Vlčice na kajaku. Mezitím nás dojeli Ti co již jeli podruhé a mezi tím jsme dojeli k prvnímu jezu. Před jezem nám Klasik vysvětloval co máme udělat pod jezem, že máme vykopnout špičku lodě nahoru, aby nás to rychle vykoplo co nejdál od jezu. Počkali jsme na Klasika a jeli jsme zase dál. Pak přišla malá kamenitá kaskádička a hned pod ní byl silniční most kde nás fotila Vendy a Lída s Hobitem. Počkali jsme na Moura s Mourkem, který vyléval loď pod jezem. Když jsme se všichni sjeli tak jsme pokračovali dál. Za chviličku jsme přijeli ke skákacímu stupínku, kde jsme měli vykopnout špičku už nahoře, ale Já jsem to neudělal a tak jsem skočil na špičku a musel jsem vylehnout. Klasik mi pak vysvětli kde byla chyba. Pak následoval jez typu Hradišťek kde jsme lodě přenášeli, až na Klasika, Pajdu a Kašpyho. Dál jsme jeli přes Tachov k dalšímu jezu, který byl šoupačka a kousek pod ním byl cíl na loděnici.
Vylezli jsme z vody, kde nám dávala Žabákovo teta Vlasta horký čaj na zahřátí při čekání na řidiče než přivezou auta. Pak na nás volali místní vodáci, ať se jdeme s nimi vyfotit před loděnici a ohřát se k nim do klubovny. Za chvilku přijeli řidiči a začali jsme se převlíkat. Vytřeli jsme a naložili lodě do tranzitu a na vlek. Pak nás zavolali místní vodáci na guláš a potom jsme se jeli podívat na místní jízdárnu ve Světcích, která je druhá největší ve střední Evropě. Výklad s prohlídkou nám zařídil Pajda. Po prohlídce jsme se šli podívat o kousek vejš na zbytky nedostavěného zámku kde jsme se vyfotili před místní průmyslovou školou. Šli jsme zpět k autům kde si dospělí ještě chvilku povídali a jeli jsme na klubovnu vyložit pádla a lodě.

Zapsal Kody

Fotogalerie - ,

1 | Klasik dne 10.10.2011 13:06:04
Musím pochválit všechny malé a větší singlíře (pro rejpaly od rýčů ... singl neznamená kanoe, ale loď pro jednoho), za perfektní provedení "booofíčku" ve Světcích. Nikdo se ani trochu nezabořil. Jeli to všichni naprosto bezpečně a ukázkově jako staří mazáci.

Jste na pochvalu i za ten další jez.

Klasik

PS: Kdyby takto jeli někteří staří mazáci ( Pfft ) jez na Lomničáku, tak by se dole neklepali zimou jako vosika. Je vidět, že je stále co se učit.
2 | Klasik dne 10.10.2011 13:26:05
Jo a zase prosím doplnit:
Průtok 3,5 m3/s (tj. 63cm na LG Lučina). WW I

PS: Pro zajímavost na Raft.cz Petr uvádí limit sjízdnosti 70cm na LG Lučina, což tam od 2001 teklo průměrně 2 dny v roce a ještě většinou jen v zimě. Takže informace, že za 63cm to jde je dost cenná.
3 | Kaspy dne 10.10.2011 17:36:20
někdy si zkus boofovat s topoduem... AngryAngryAngry
4 | Lida dne 11.10.2011 07:39:18
Achjo, já nevím, co je boofovat... Frown

(Wikipedia:"Boofing, in whitewater kayaking, refers to the raising of the kayak's bow during freefall, while descending a ledge, ducking behind a boulder, or running a waterfall. This technique is used to avoid submerging the bow of the kayak by ensuring it lands flat when it hits the base of the waterfall. The term is an onomatopoeia which mimics the sound that is usually created when the hull of the kayak makes contact with water at the base of the waterfall.
Another type of boof is the "rock boof" which is a move that uses a glancing impact with a boulder at the top of a ledge to bounce the boater over a downstream feature, often finished with a mid-air eddy turn. Rock boofs result in sounds both at the top of the drop (boat impacting rock) and the bottom (boat bellyflopping into the water)."

A teď česky a velmi stručně ... plácnout sebou na plocho, aby jsi se nazabořila. Název dle vznikajícího zvuku BÚÚÚFFF Fantom )
Upravit | Vymazat #5 | Bodliny dne 11.10.2011 19:38:11
Boof:
6 | Lida dne 12.10.2011 09:18:41
Děkuji vám, profíci, za poučení Cool